Koncert kameralny Piotra Orzechowskiego i Kuby Więcka

Koncert kameralny Piotra Orzechowskiego i Kuby Więcka
z cyklu WSPÓŁBRZMIENIA 

  • 16 czerwca 2019 (niedziela), godzina 18.00
  • bilety: 60 zł 
    >>kup bilet online
  • Piotr Orzechowski | fortepian
    Kuba Więcek | saksofon

Piotr Orzechowski i Kuba Więcek zamkną sezon koncertowy w muzeum.

W niedzielę 16 czerwca zapraszamy na ostatni w tym sezonie koncert z cyklu Współbrzmienia. W Salonie romantycznym zagra znakomity pianista Piotr Orzechowski oraz wybitny saksofonista Kuba Więcek. Artyści wystąpią z najnowszym improwizowanym programem pt. VARIATIONS, luźno odwołującym się do Wariacji op. 4 na skrzypce i fortepian Henryka Mikołaja Góreckiego. Na gruncie swojej wizji spontanicznej, scenicznej rozmowy Piotr i Kuba odkrywają dzieło Góreckiego na nowo, przenosząc zastaną strukturę w świat nieoczekiwanych zwrotów jazzowej reinterpretacji.

O artystach:

Piotr Orzechowski – rocznik 1990. Pianista i kompozytor, absolwent Berklee College of Music, jeden z najbardziej utytułowanych muzyków jazzowych młodego pokolenia. Laureat wielu nagród, w tym najważniejszej – I. Nagrody na Montreux Jazz Solo Piano Competition (2011), którą zdobył jako pierwszy Polak w historii tego legendarnego szwajcarskiego festiwalu. Lider kwartetu jazzowego High Definition, z którym wygrał kilka międzynarodowych konkursów – m.in. Jazz Hoeilaart w Belgii (2011), a także zaprosił do współpracy giganta trąbki jazzowej Randy’ego Breckera, której owocem były dwie trasy koncertowe – po Polsce (2012) i krajach Zatoki Perskiej (2013). Występował w składach wybitnych postaci światowego jazzu, takich jak Victor Mendoza (trasa po Tajwanie, 2014), czy Perico Sambeat (trasa po Ekwadorze, 2015). Ma na swoim koncie kilka albumów: płytę solową z aranżacjami i utworami inspirowanymi twórczością Krzysztofa Pendereckiego pt. Experiment: Penderecki (Decca/Universal, 2012), wydany z High Definition Quartet krążek pt. HOPASA ze swoimi kompozycjami (EmArcy/Universal, 2013), czy nagrany wraz z Marcinem Maseckim z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis album pt. Bach Rewrite (Decca/Universal, 2013). Ostatnie albumy to solowe 15 Studies for the Oberek (Decca/Universal, 2014) oraz wydany z High Defintion Quartet krążek pt. Bukoliki będący autorską aranżacją Piotra muzyki Witolda Lutosławskiego (ForTune, 2015). Laureat tzw. Oskara Jazzowego „Grand Prix Jazz Melomani” w kategorii „Nadzieja Melomanów” (2012), a także w kategorii „Płyta Roku” za album HOPASA (2013), czy tytułu „Nadzieja Polskiego Jazzu” magazynu Jazz Forum (2014). Otrzymał nominacje do najważniejszych polskich nagród: „Koryfeusz Muzyki Polskiej” (2012), „Gwarancje Kultury” TVP Kultura (2013), „Fryderyk” (2013, 2014). Współpracował z tak wybitnymi osobowościami świata muzyki jak, m.in.: Philip Glass, Steve Reich, Krzysztof Penderecki, Adrian Utley z Portishead, Avishai Cohen, Randy Brecker, Victor Mendoza, Carlos Zíngaro, Skalpel, Adam Bałdych, czy Vladislav „Adzik” Sendecki.

  • Po prostu uważam, że Piotr Orzechowski to wspaniały pianista, kompozytor i muzyk, jeden z najlepszych, z którym kiedykolwiek grałem, a dodajmy, że grałem z każdym od Herbiego Hancocka do Horace’a Silvera. Jest w stanie zagrać wszystko, cokolwiek mu dasz, zarówno z zakresu jazzu, jak i klasyki.
    Randy Brecker

  • Niezwykle dojrzały pianista. Wielka wrażliwość i wyjątkowa wyobraźnia muzyczna pozwala mu na opracowywanie utworów, które wydają się być nie do ruszenia.
    Zbigniew Namysłowski

  • Aby tworzyć muzykę na poziomie trzeba być więcej niż utalentowanym... Jestem pewien, że ten młody człowiek stanie się światowej klasy muzykiem i dostarczy nam niezapomnianych muzycznych wrażeń.
    Vladyslav „Adzik” Sendecki

  • Narodziła nam się gwiazda.
    Piotr Metz

Kuba Więcek – urodził się 29 października 1994 roku w Rybniku, saksofonista i kompozytor. Student prestiżowego Rhythmic Music Conservatorium w Kopenhadze. Laureat wielu nagród oraz międzynarodowych konkursów. Pobierał lekcje u takich mistrzów jak Lee Konitz, Steve Lehman czy David Binney. Koncertował w niemalże całej Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. Współpracował z Mikiem Sternem, Ralphem Alessim, Giladem Hekselmanem oraz wieloma innymi. W wieku siedmiu lat rozpoczął naukę w klasie wiolonczeli, którą cztery lata później porzucił dla saksofonu. Zgłębiając tajniki muzyki klasycznej wykształcił warsztatową biegłość kształtując jednocześnie muzyczną wrażliwość. Przygodę z muzyką jazzową rozpoczął w wieku 17 lat od warsztatów w Puławach i Chodzieży, gdzie miał okazję nawiązać kontakt z młodymi muzykami studiującymi w Danii, co zainspirowało go do kontynuowania nauki za granicą. Po ukończeniu liceum wyjechał na studia do Amsterdamu, gdzie na tamtejszej uczelni mógł szlifować swój warsztat i pogłębiać znajomość problematyki gatunku. Poszukując artystycznej możliwości wyrażania siebie podjął pierwszą podróż do Nowego Jorku, a swe obowiązki studenta przeniósł do Kopenhagi. Teraz swój czas dzieli pomiędzy te dwa miasta a Warszawę, w której mieszka od roku, aktywnie uczestnicząc w życiu kulturalnym stolicy. Jest uważnym obserwatorem poszukującym inspiracji w otaczającym go wielobarwnym świecie. Czerpie doświadczenia z wielu gatunków muzyki, poczynając od klasyki, przez folklor europejski czy jazz, a kończąc na muzyce elektronicznej, alternatywnej czy hip-hopie, dlatego w jego prywatnym zbiorze muzycznym nagrania Johna Coltrane’a, Charlie’ego Parkera leżą obok płyt takich artystów jak Steve Reich, Brian Eno, Tom Waits, Bon Iver, Flying Lotus czy Kanye West. Album „Another Raindrop” jest jego debiutem fonograficznym.

___________________________________________________________

>>Współbrzmienia

Cykl muzyczny, podczas którego historyczne wnętrza Kamienicy Pod Złotym Słońcem, w której mieści się Muzeum, współbrzmią z kompozycjami napisanymi kilka lat bądź dekad temu. Odbiór współczesnych dźwięków, rozbrzmiewających między barokowymi stropami, obiektami z czasów romantyzmu i wirtualnymi śladami Mickiewicza, to niecodzienne doświadczenie.

>>Więcej informacji o koncertach kameralnych w Muzeum Pana Tadeusza.