#muzealniaki

Materiały
szkoleniowe

W 2017 roku Muzeum Pana Tadeusza zainicjowało kampanię społeczną #muzealniaki – muzeum nie tylko dla dużych. Celem akcji jest nie tylko propagowanie wśród rodziców najmłodszych dzieci uczestnictwa w kulturze, ale i przede wszystkim wspieranie kadr instytucji kultury, które na takiego gościa zaczynają się otwierać.
Poniżej prezentujemy publikacje szkoleniowe przygotowane na potrzeby budowania oferty dla przedszkoli oraz rodziców z dziećmi do 6 lat w instytucjach kultury, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz nastolatków.
W publikacji znajdziesz:
  • Przeciw trywializacji
    dr Justyna Kowal
  • „Jak na Muzeum, jest nowocześnie!”
    dr Joanna Hytrek-Hryciuk
  • Biblioteka blisko młodych. Dobre praktyki Biblioteki Publicznej w Ziębicach
    Dominika Samborska
  • Dużo fajnych, małych rzeczy. Współpraca z młodzieżą w instytucji i poza nią. Perspektywa niezależnego animatora kultury
    Radosław Kowalik
  • Kilka słów o tym, jak samodzielnie badać potrzeby publiczności instytucji kultury
    Monika Nowak
W publikacji znajdziesz:
  • Czy pedagogika Montessori może inspirować instytucje kultury?
    Iga Hetnar
  • Warsztaty dla dzieci. Etnoinspiracje od Ani i Roberta
    Robb i Ania Maciąg
  • Jak komunikować o ofercie edukacyjnej dla dzieci wczesno szkolnych w insty tucjach kultury? Wyzwania, problemy, możliwości
    Agnieszka Śrutwa
  • Uważność jako sposób na radzenie sobie z emocjami u dzieci, młodzieży i dorosłych
    Aleksandra Korżel
  • Miłość, uwaga i alternatywa dla świata online
    Honorata Błaszczyk
W publikacji znajdziesz:
  • Poglądowość: dobre praktyki
    Agata Iżykowska-Uszczyk
  • Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Muzeum Pana Tadeusza
    Agnieszka Hajduk
  • Mój AS też ma prawo do kultury – mama i syn z zespołem Aspergera w świecie muzeów i nie tylko
    Olga Czarnowska
  • Grupy ze specjalnymi potrzebami na warsztatach artystycznych
    Kinga Łaska
  • Z praktyki przewodnika: oprowadzanie dzieci z dysfunkcją wzroku po wystawach stałych Muzeum Pana Tadeusza
    Agnieszka Sikora
W publikacji znajdziesz:
  • Możliwości i trudności – przedszkolak w miejscu kultury
    Judyta Juszczyk
  • „Każdego człowieka na tym świecie ukształtowało dziecko, którym kiedyś był”. Dzieci Montessori w świecie kultury
    Anna Nowak-Ludziejewska
  • Próżno szukać plastikowych zabawek w norweskim przedszkolu
    Patrycja Matusiak
  • Muzeum dla przedszkolaków
    Monika Krysztofińska
  • W muzeum można się wybrudzić! Warsztaty artystyczne dla dzieci przedszkolnych w Muzeum Pana Tadeusza
    Kinga Łaska
W publikacji znajdziesz:
  • Brzdąc w muzeum, czyli o tym, jak Muzeum Pana Tadeusza zaprosiło niemowlęta
    Monika Bronowicka
  • Brzdąc w Ossolineum, czyli niemowlę w bibliotece naukowej
    Aldona Mikucka
  • Maluchy odkrywają muzeum, czyli wulkan i epopeja
    Monika Nowak
  • „Proszę nie wspinać się na fortepian!” – czyli mali melomani w Muzeum Pana Tadeusza
    Magdalena Musiał
  • Dziecko w muzeum z perspektywy pracownika Działu Obsługi Widowni
    Agnieszka Marczak
  • Muzealne poruszenie, czyli o emocjach i ruchu w galerii sztuki
    Barbara Przerwa

Dzieci do 6 lat w instytucjach kultury. Eksperci


Dzieci do 6 lat w instytucjach kultury. Inspiracje

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

mkidn