Materiały
szkoleniowe
W 2017 roku Muzeum Pana Tadeusza zainicjowało kampanię społeczną #muzealniaki – muzeum nie tylko dla dużych. Celem akcji jest nie tylko propagowanie wśród rodziców najmłodszych dzieci uczestnictwa w kulturze, ale i przede wszystkim wspieranie kadr instytucji kultury, które na takiego gościa zaczynają się otwierać.
Poniżej prezentujemy publikacje szkoleniowe przygotowane na potrzeby budowania oferty dla przedszkoli oraz rodziców z dziećmi do 6 lat w instytucjach kultury, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz nastolatków.
W publikacji znajdziesz:
- Przeciw trywializacji
dr Justyna Kowal - „Jak na Muzeum, jest nowocześnie!”
dr Joanna Hytrek-Hryciuk - Biblioteka blisko młodych. Dobre praktyki Biblioteki Publicznej w Ziębicach
Dominika Samborska - Dużo fajnych, małych rzeczy. Współpraca z młodzieżą w instytucji i poza nią. Perspektywa niezależnego animatora kultury
Radosław Kowalik - Kilka słów o tym, jak samodzielnie badać potrzeby publiczności instytucji kultury
Monika Nowak
W publikacji znajdziesz:
- Czy pedagogika Montessori może inspirować instytucje kultury?
Iga Hetnar - Warsztaty dla dzieci. Etnoinspiracje od Ani i Roberta
Robb i Ania Maciąg - Jak komunikować o ofercie edukacyjnej dla dzieci wczesno szkolnych w insty tucjach kultury? Wyzwania, problemy, możliwości
Agnieszka Śrutwa - Uważność jako sposób na radzenie sobie z emocjami u dzieci, młodzieży i dorosłych
Aleksandra Korżel - Miłość, uwaga i alternatywa dla świata online
Honorata Błaszczyk
W publikacji znajdziesz:
- Poglądowość: dobre praktyki
Agata Iżykowska-Uszczyk - Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Muzeum Pana Tadeusza
Agnieszka Hajduk - Mój AS też ma prawo do kultury – mama i syn z zespołem Aspergera w świecie muzeów i nie tylko
Olga Czarnowska - Grupy ze specjalnymi potrzebami na warsztatach artystycznych
Kinga Łaska - Z praktyki przewodnika: oprowadzanie dzieci z dysfunkcją wzroku po wystawach stałych Muzeum Pana Tadeusza
Agnieszka Sikora
W publikacji znajdziesz:
- Możliwości i trudności – przedszkolak w miejscu kultury
Judyta Juszczyk - „Każdego człowieka na tym świecie ukształtowało dziecko, którym kiedyś był”. Dzieci Montessori w świecie kultury
Anna Nowak-Ludziejewska - Próżno szukać plastikowych zabawek w norweskim przedszkolu
Patrycja Matusiak - Muzeum dla przedszkolaków
Monika Krysztofińska - W muzeum można się wybrudzić! Warsztaty artystyczne dla dzieci przedszkolnych w Muzeum Pana Tadeusza
Kinga Łaska
W publikacji znajdziesz:
- Brzdąc w muzeum, czyli o tym, jak Muzeum Pana Tadeusza zaprosiło niemowlęta
Monika Bronowicka - Brzdąc w Ossolineum, czyli niemowlę w bibliotece naukowej
Aldona Mikucka - Maluchy odkrywają muzeum, czyli wulkan i epopeja
Monika Nowak - „Proszę nie wspinać się na fortepian!” – czyli mali melomani w Muzeum Pana Tadeusza
Magdalena Musiał - Dziecko w muzeum z perspektywy pracownika Działu Obsługi Widowni
Agnieszka Marczak - Muzealne poruszenie, czyli o emocjach i ruchu w galerii sztuki
Barbara Przerwa
Dzieci do 6 lat w instytucjach kultury. Eksperci
Dzieci do 6 lat w instytucjach kultury. Inspiracje
Powyższe materiały powstały w ramach pięciu projektów
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.