Jak przystąpić do akcji #muzealniaki? Informacje dla partnerów

Jak przystąpić do AKCJI #muzealniaki?
INFORMACJA dla muzeów I GALERII SZTUKI

Muzeum Pana Tadeusza, inicjując kampanię społeczną #muzealniaki, chce pokazać, że na interakcję z kulturą nigdy nie jest za wcześnie, a wizyta w muzeum czy w galerii sztuki może być ciekawa także dla rodziców z najmłodszymi dziećmi. Zapraszamy muzea i galerie sztuki z całej Polski, by dołączyły do akcji. Wspólnie stwórzmy modę na muzea!

Wielu rodziców, planując weekendowe rozrywki, staje przed dylematem: czy dzieci w muzeum nie będą się nudzić? Czy przypadkiem nie zniszczą eksponatów lub nie zakłócą wizyty innym zwiedzającym? Czy z niemowlakiem można w ogóle przyjść do muzeum czy galerii sztuki? Czy znajdzie się tam miejsce, by dziecko przewinąć czy nakarmić? W końcu: czy trzeba się do takiej wizyty wcześniej przygotować? Celem akcji #muzealniaki, którą zainicjowało w 2017 roku Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu, jest udowodnienie, że wizyta w muzeum czy galerii sztuki może być dla rodziców z dziećmi niezwykle interesującą przygodą.

Muzeum Pana Tadeusza oraz inne instytucje coraz częściej otwierają swe przestrzenie dla szerokiego grona odbiorców, również tych najmłodszych. Projekty wystaw wzbogacane są o elementy audiowizualne i multimedialne, przez co mówią językiem niekiedy bardziej naturalnym dla młodszych odbiorców. Odkrywanie historii, zwłaszcza przez pryzmat ciekawych świata, obdarzonych ogromną wyobraźnią i niezniechęconych szkolnym obowiązkiem najmłodszych dzieci, okazuje się fascynujące również z perspektywy rodzica. Niemowlę może być znakomitym towarzyszem podczas zwiedzania, zaś starsze pociechy, odpowiednio zaktywizowane do obcowania z kulturą, na pewno w pełni skorzystają z takiej wizyty. Tym samym akcja #muzealniaki nabiera pozytywnego, społecznego wymiaru.

Do akcji #muzealniaki mogą przystąpić partnerzy, którzy deklarują przyjazne nastawienie do wizyt dzieci – muzea i galerie sztuki. 

#muzealniaki pokazują, że w muzeach i galeriach sztuki jest miejsce dla rodziców z dziećmi
#muzealniaki zachęcają do wspólnego poznawania kultury i sztuki
#muzealniaki to dzieci w każdym wieku: niemowlaki, przedszkolaki i uczniowie
#muzealniaki tworzą modę na muzea!


Muzea i galerie sztuki, które deklarują chęć przystąpienia do kampanii społecznej, akceptują zbiór dobrych praktyk zawartych w poniższych punktach:

Muzeum w kampanii społecznej #muzealniaki – zbiór zasad w muzeum przyjaznym dzieciom.

  • Czytelne zaproszenie rodziców z dziećmi – muzeum lub galeria sztuki nie są oczywistym celem wspólnych spacerów, nie wszyscy rodzice wiedzą, że mogą wraz z dzieckiem korzystać, bywać i oglądać.
  • Otwartość na indywidualne oraz szczególne potrzeby małego odbiorcy z uwzględnieniem specyfiki zbiorów i instytucji.
  • Precyzyjna informacja o zasadach zwiedzania rodzinnego, w tym o ograniczeniach panujących w muzeum lub galerii sztuki.
  • Dostępne informacje dla rodziców, które pomogą w sposób wartościowy oglądać ekspozycję całą rodziną
  • Informacja o udziale w akcji #muzealniaki umieszczona w widocznym miejscu.


Zasady przystąpienia do kampanii społecznej #muzealniaki

  • Muzeum/galeria sztuki, które/a deklaruje chęć przystąpienia do kampanii społecznej #muzealniaki, gwarantuje, że dzieci wraz z rodzicami są mile widzianymi gośćmi.
  • Muzeum/galeria sztuki, które/a przystąpiło/a do kampanii społecznej #muzealniaki, otrzymuje prawo do posługiwania się logotypem akcji.
  • Muzeum/galeria sztuki, które/a przystąpiło/a do kampanii społecznej #muzealniaki, umieszcza logotyp akcji w widocznym miejscu.
  • Muzeum/galeria sztuki, które/a przystąpiło/a do kampanii społecznej #muzealniaki, umieszcza na swojej stronie internetowej podstawowe informacje dla rodziców i logotyp kampanii społecznej #muzealniaki.
  • Muzeum/galeria sztuki przystępuje do akcji poprzez wysłanie odpowiednio wypełnionego formularza zgłoszeniowego do Muzeum Pana Tadeusza.
  • Koordynatorem kampanii społecznej #muzealniaki jest Muzeum Pana Tadeusza.

>>>Pobierz formularz zgłoszenia do akcji #muzealniaki

________________________________________________________________

PYTANIA?
muzealniaki@ossolineum.pl

@muzealniaki FACEBOOK & INSTAGRAM

Instytucje lub media, które są zainteresowane wsparciem lub dołączeniem do akcji #muzealniaki zachęcamy do kontaktu:

koordynator akcji:
dr Monika Bronowicka
monika.bronowicka@ossolineum.pl

kontakt prasowy:
Agnieszka Śrutwa
agnieszka.srutwa@ossolineum.pl


__________________________________________________________________

ORGANIZATOR
Muzeum Pana Tadeusza 
Zakład Narodowy im. Ossolińskich

partnerzy polscy:

Fundacja Fundacja Art Transparent
BAW! Baby Art Walk
BWA Wrocław – Galerie Sztuki Współczesnej
Centrum Poznawcze Hali Stulecia
Centrum Sztuki WRO
Centrum Historii Zajezdnia
Muzeum Architektury we Wrocławiu
Muzeum Miejskie Wrocławia
Muzeum Narodowe we Wrocławiu
Muzeum Etnograficzne we Wrocławiu
Panorama Racławicka
Pawilon Czterech Kopuł
Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu
Muzeum Współczesne Wrocław
Muzeum Hutnictwa Cynku WALCOWNIA
Muzeum Karkonoskie w Jeleniej Górze
Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju
Muzeum Powozów Galowice
Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej
Muzeum Miedzi w Legnicy
Stara Kopalnia – Centrum Nauki i Sztuki
Muzeum Ceramiki w Bolesławcu
Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
Muzeum Porcelany w Wałbrzychu
Stowarzyszenie Muzealników Polskich Oddział Dolnośląski

MPK Wrocław

patronat:


patroni medialni:

Edki Blog

Blog Dolny Śląsk dla Uli
Blog Podróże z Mamą i Tatą

CzasDzieci.pl
DzieciakiwPlecaki.com
ŁadneBebe.pl
Radio Wrocław
Radio Ram
Radio Wrocław Kultura
Rodzic w mieście
Sisandkids.pl
TuWrocław.com 
Wrocław.pl
VisitWroclaw.eu
WysokieObcasy.pl
Książki. Magazyn do czytania

________________________________________________________________

#MUZEALNIAKI – MUZEUM NIE TYLKO DLA DUŻYCH!
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA WYSZEHRADZKA

We wrześniu 2018 roku odbyła się Wyszehradzka konferencja dla muzealników organizowana przez Muzeum Pana Tadeusza Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, która miała na celu stworzyć możliwość wymiany doświadczeń i inspiracji w pracy z nieoczywistym gościem muzeum czy galerii sztuki – dzieckiem w wieku do 3 lat oraz jego rodzicem. Podczas konferencji zapadła decyzja o rozszerzeniu kampanii społecznej #muzealniaki na całą Polskę.

partnerzy konferncji | partners: 

Regionální muzeum a galerie v Jičíně
Múzeum v Kežmarku
Petőfi Irodalmi Múzeum

                       

Projekt: “#muzealniaki/musekids: Visegrad Conference. Museum not only for adults!” jest finansowany ze środków Funduszu Wyszehradzkiego./#muzealniaki/musekids: Visegrad Conference. Museum not only for adults!” project is financed by the Visegrad Fund.