Kino Popiół i Diament

„Nie wybiera się przecież swojego czasu”
– Polska Szkoła Filmowa

  • 1 lipca–13 września 2022
  • każdy wtorek i czwartek, godz. 18.00
  • wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, wejściówki do odebrania w kasach muzeum
  • jedna osoba może odebrać maksymalnie dwie wejściówki
„Nie wybiera się przecież swojego czasu. I żaden czas nie dostosuje się do człowieka. To człowiek musi się dostosować. W przeciwnym przypadku ginie”. Ten cytat z „Popiołu i diamentu” Jerzego Andrzejewskiego mógłby służyć za artystyczną dewizę twórców Polskiej Szkoły Filmowej lat 50. i 60. XX wieku. Artyści aktywni w pierwszych dziesięcioleciach po drugiej wojnie światowej, funkcjonujący w niesprzyjającym twórczym swobodom systemie, na przekór okolicznościom tworzyli najwybitniejsze dzieła światowej kinematografii. Rozliczenie z przeszłością przy jednoczesnym zmaganiu z ograniczeniami cenzury wymagało wymyślenia nowego języka artystycznego – wymyślenia filmu na nowo.
„Chcieliśmy zrobić coś swojego i tak powstały filmy Munka, Kawalerowicza, Hasa” – Andrzej Wajda

Repertuar


sierpień


  • 11 sierpnia (czwartek),
    godz. 18.00

„Nóż w wodzie” reż. Roman Polański (1961)
czas trwania: 90 minut


  • 16 sierpnia (wtorek),
    godz. 18.00

„Matka Joanna od Aniołów” reż. Jerzy Kawalerowicz (1960)
czas trwania: 103 minuty


  • 18 sierpnia (czwartek),
    godz. 18.00

„Pigułki dla Aurelii” reż. Stanisław Lenartowicz (1958)
czas trwania: 84 minuty


  • 23 sierpnia (wtorek),
    godz. 18.00

„Niewinni czarodzieje” reż. Andrzej Wajda (1960)
czas trwania: 87 minut


  • 25 sierpnia (czwartek),
    godz. 18.00

„Zagubione uczucia” reż. Jerzy Zarzycki (1957)
czas trwania: 75 minut


  • 30 sierpnia (wtorek),
    godz. 18.00

„Pętla” reż. Wojciech Jerzy Has (1957)
czas trwania: 96 minut


wrzesień


  • 1 września (czwartek),
    godz. 18.00

„Pasażerka” reż. Andrzej Munk, Witold Lesiewicz (1963)
czas trwania: 58 minut


  • 6 września (wtorek),
    godz. 18.00

Do widzenia, do jutra” reż. Janusz Morgenstern (1960)
czas trwania: 80 minut


  • 8 września (czwartek),
    godz. 18.00

„Salto” reż. Tadeusz Konwicki (1965)
czas trwania: 104 minuty


  • 13 września (wtorek),
    godz. 18.00

„Ostatni dzień lata” reż. Tadeusz Konwicki, Jan Laskowski (1958)
czas trwania: 59 minut


Minione


lipiec


  • 1 lipca (piątek),
    godz. 18.00

„Popiół i diament” reż. Andrzej Wajda (1958)
czas trwania: 107 minut


  • 5 lipca (wtorek),
    godz. 18.00

„Eroica. Symfonia bohaterska w dwóch częściach” reż. Andrzej Munk (1957)
czas trwania: 79 minut


  • 7 lipca (czwartek),
    godz. 18.00

„Wolne miasto” reż. Stanisław Różewicz (1958)
czas trwania: 96 minut


  • 12 lipca (wtorek),
    godz. 18.00

„Kanał” reż. Andrzej Wajda (1956)
czas trwania: 95 minut


  • 14 lipca (czwartek),
    godz. 18.00

„Zimowy zmierzch” reż. Stanisław Lenartowicz (1956)
czas trwania: 87 minut


  • 19 lipca (wtorek),
    godz. 18.00

„Pożegnania” reż. Wojciech Jerzy Has (1958)
czas trwania: 97 minut


  • 21 lipca (czwartek),
    godz. 18.00

„Prawo i pięść” reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski (1964)
czas trwania: 92 minuty


  • 26 lipca (wtorek),
    godz. 18.00

„Pociąg” reż. Jerzy Kawalerowicz (1959)
czas trwania: 93 minuty


  • 28 lipca (czwartek),
    godz. 18.00

„Zezowate szczęście” reż. Andrzej Munk (1960)
czas trwania: 107 minut

 


sierpień


  • 2 sierpnia (wtorek),
    godz. 18.00

„Nikt nie woła” reż. Kazimierz Kutz (1960)
czas trwania: 86 minut

 


  • 4 sierpnia (czwartek),
    godz. 18.00

„Świadectwo urodzenia” reż. Stanisław Różewicz (1961)
czas trwania: 99 minut


  • 9 sierpnia (wtorek),
    godz. 18.00

„Baza ludzi umarłych” reż. Czesław Petelski (1959)
czas trwania: 105 minut

Projekt „Polska Szkoła Filmowa i jej następcy w kinie studyjnym Popiół i Diament – przegląd” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

MKiDN_czarne logotyp 2022

 


Repertuar kina Popiół i Diament