Salon dźwięków romantycznych

Salon dźwięków romantycznych
cykl koncertów kameralnych w Muzeum Pana Tadeusza

>>>AKTUALNY PROGRAM NA SEZON 2018/2019

 

pROGRAM NA sezon 2016/2017

minione 

  • niedziela, 11 czerwca 2017, godz. 17. 30
    Aleksandra Janowska / flet
    Monika Kruk / fortepian

Program:
Piotr Czajkowski – Aria Leńskiego z Eugeniusza Oniegina
Blaž Pucihar – Rituals for flute and piano
Franz Doppler – Airs Valaques Fantasie op. 10
Erik Satie – Gymnopédie nr 1 (na flecie altowym)
Pablo de Sarasate – Carmen Fantasie op. 25
Mike Mower – Trilligence

czas koncertu: 55’

Podczas ostatniego w sezonie 2016/17 koncertu z cyklu w Salonie romantycznym zabrzmi flet. Recital otworzy aria Leńskiego z opery Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, dzieła inspirowanego poematem przyjaciela Mickiewicza – Aleksandra Puszkina. Wykonana zostanie również Airs Valaques Fantasie Franza Dopplera, romantycznego wirtuoza fletu. Podczas koncertu zabrzmi też Gymnopédie nr 1 Erika Satie. Dzieło zostało ukończone w 1888 roku i jest uznawane za kompozycję zapowiadającą XX-wieczną muzykę ambientową. Natomiast Carmen Fantasie z 1882 roku Pabla de Sarasate to utwór inspirowany tematami z opery Carmen Georga Bizeta. W Salonie romantycznym zabrzmią także kompozycje współczesne: Rituals for flute and piano Blaža Pucihara oraz hipnotyzujące Trilligence Mike’a Mowera.

Aleksandra Janowska – flecistka. Absolwentka École Normale de Musique w Paryżu w klasie fletu Pierre’a-Yves’a Artauda, Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie Elżbiety Woleńskiej, studiowała również w Universität für Musik und darstellende Kunst Wien w klasie Raphaela Leonego. Doktorantka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fletu prof. dr hab. Urszuli Janik. Zdobyła m.in. 1. nagrodę w kategorii solowej i 2. nagrodę w kategorii kameralnej w VIII International Competition „Giovani Musicisti – Città di Treviso” (2016), 3. nagrodę w XVI Concorso Internazionale di Musica per Giovani Interpreti „Citta’ di Chieri” (2014), 1. nagrodę w XII International Padova Music Competition (2014). Współzałożycielka kwartetu Classic-Jazz działającego w Paryżu. W latach 2013-2015 flecistka Opery Wrocławskiej, od 2015 muzyk Filharmonii Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda.

Monika Kruk – pianistka. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (studia pianistyczne oraz profil coaching wokalny). Ukończyła także Międzywydziałowe Podyplomowe Studium Pieśni w Warszawie. Laureatka konkursów pianistycznych oraz wielu nagród w międzynarodowych konkursach kameralnych i wokalnych w Polsce, Włoszech, Pradze i na Ukrainie (dyplomy za wyróżniający akompaniament). W 2010 r. otrzymała nagrodę „Chopin 2010” dla najlepszego pianisty-kameralisty podczas II Letniej Akademii Śpiewu w Sopocie. Od 2010 roku pracuje jako pianista-korepetytor na Wydziale Wokalnym w Państwowej Szkole Muzycznej im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu oraz od lutego 2012 r. w Akademii Muzycznej we Wrocławiu (Wydział Instrumentalny i Wydział Wokalny). W sierpniu 2013 roku podjęła współpracę z Narodowym Forum Muzyki w ramach projektu Polski Narodowy Chór Młodzieżowy. Na stałe współpracuje z flecistką Aleksandrą Janowską.

  • niedziela, 14 maja 2017, godz. 17.30
    Paulina Marcisz / skrzypce
    Paulina Wiśniewska-Małkowicz / gitara

Program:

Astor Piazzolla – Invierno Porteño
Fryderyk Chopin – Walc h-moll, op. 69 nr 2
Fryderyk Chopin – Preludium e-moll, op. 28 nr 4
Manuel de Falla – Taniec hiszpański
Sérgio Assad – Farewell
Gabriel Fauré – Pavana, op. 50
Astor Piazzolla – Libertango
Carlos Fariñas – Cancion a Laura
Egberto Gismonti – Água e Vinho
Béla Bartók – Tańce rumuńskie

czas koncertu: 45’

Opis koncertu:

Zapraszamy do Muzeum Pana Tadeusza do wysłuchania wyjątkowego połączenia brzmienia skrzypiec i gitary. W Salonie romantycznym zagra bowiem duet skrzypcowo-gitarowy w składzie Paulina Marcisz (skrzypce) oraz Paulina Wiśniewska-Małkowicz (gitara). Artystki wykonają zarówno kompozycje XIX-wieczne, jak też utwory z początku ubiegłego stulecia oraz dzieła sprzed kilkudziesięciu lat.

Podczas ósmego koncertu z cyklu Salon dźwięków romantycznych zabrzmią dwa utwory Fryderyka Chopina – Walc h-moll i Preludium e-moll. Wykonane zostaną także dzieła nawiązujące do różnorodnych form tańca. Pojawią się inspirowane twórczością ludową Tańce rumuńskie Béli Bartóka, Taniec hiszpański Manuela de Falli czy Pavana Gabriela Fauré. Zabrzmi również tango – w programie recitalu znajdują się bowiem dwie kompozycje Astora Piazzolli: Invierno Porteño (wchodzące w skład czteroczęściowego cyklu „Cztery pory roku w Buenos Aires”) oraz nieśmiertelne Libertango. Południowo- i środkowoamerykańskie dźwięki wybrzmią także w Farewell Brazylijczyka Sérgia Assada, Cancion a Laura Kubańczyka Carlosa Fariñasa oraz w Água e Vinho Brazylijczyka Egberta Gismontiego.

****

Paulina Marcisz – skrzypaczka, Paulina Wiśniewska-Małkowicz – gitarzystka. Duet powstał w 2010 roku w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu pod kierunkiem prof. Marka Zielińskiego, który do dnia dzisiejszego czuwa nad zespołem. Duet jest laureatem wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, w tym m.in. 1. nagrody w VIII Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w kategorii zespół kameralny (Olsztyn 2016), 1. nagrody w XI Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. J. Zarębskiego w kategorii zespół kameralny (Łomianki/Warszawa 2011), 2. nagrody w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych Szkół Muzycznych II st. (Warszawa 2011), 1. nagrody w konkursie w ramach XIV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Gitarowej (Trzęsacz 2011), 1. nagrody w XII Międzynarodowym Przeglądzie Zespołów Kameralnych (Jawor 2010), 2. nagrody w konkursie w ramach XIII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Gitarowej (Trzęsacz 2010). Artystki nagrodzone zostały stypendiami Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Brały udział w licznych kursach mistrzowskich, kształcąc się pod okiem wybitnych muzyków, m.in. Alexisa Muzurakisa, Any Vidovic, Máximo Diego Pujola, Łukasza Kuropaczewskiego, Krzysztofa Śmietany, Bartosza Bryły. Artystki prowadzą aktywną działalność koncertową na terenie kraju i poza jego granicami, występując w różnych składach. Oprócz wspólnej pasji, Paulinę Marcisz i Paulinę Wiśniewską-Małkowicz łączy przyjaźń od lat szkolnych.

  • niedziela, 9 kwietnia 2017, godz. 17.30
    Szymon Fortuna / klarnet
    Jakub Czekierda / fortepian

Program:

Johannes Brahms – Sonata f-moll, op. 120 nr 1
cz. I – Allegro appasionato
cz. II – Andante un poco adagio
cz. III – Allegretto grazioso
cz. IV – VivaceJörg Widmann – Fantazja na klarnet solo
Claude Debussy – Pierwsza rapsodia na klarnet

czas koncertu: 40’

Recital klarnetowo-fortepianowy Szymona Fortuny i Jakuba Czekierdy:

Kwietniowy Salon dźwięków romantycznych otworzy Sonata f-moll nr 1 Johannesa Brahmsa. Dzieło to, wraz z Sonatą Es-dur nr 2, zadedykowane zostało klarneciście Richardowi Mühlfeldowi. Brahms ukończył obie Sonaty w 1894 roku – mówi się, że do napisania utworów sprowokował go sposób gry Mühlfelda. Kompozytor miał bowiem okazję usłyszeć Mühlfelda interpretującego wybrane dzieła Mozarta, Spohra i Webera. Muzykalność klarnecisty zachwyciła Brahmsa. Mühlfeld stał się nie tylko adresatem dedykacji zapisanej w Sonatach, lecz także bliskim przyjacielem kompozytora (Brahms wymyślił mu nawet żartobliwy przydomek – „Panna Klarnet”).

Podczas recitalu wykonana zostanie także Fantazja na klarnet solo Jörga Widmanna – niemieckiego klarnecisty i kompozytora urodzonego w 1973 r. Widmann ukończył Fantazję jako dwudziestolatek – w roku 1993 – i przyznał, że jest ona wyrazem jego miłości do klarnetu. W jednym z wywiadów kompozytor stwierdził także, iż ogromny wpływ na jego pracę miała muzyka Mozarta i Schuberta.

Recital zamknie Pierwsza rapsodia na klarnet Claude’a Debussy’ego, skomponowana na przełomie 1909 i 1910 roku. Dzieło powstało na prośbę Gabriela Fauré, ówczesnego dyrektora Konserwatorium Paryskiego. Założeniem Fauré było, aby Rapsodia została wykonana podczas końcowych egzaminów klarnetowych. Kompozycja zadedykowana klarneciście Prosperowi Mimartowi od początku cieszyła się wielkim sukcesem, dlatego też w 1911 r. Debussy rozpisał na orkiestrę partię akompaniującego fortepianu. Muzykolog Roger Nichols określił Rapsodię mianem takiego dzieła, które wymaga od klarnecisty jednoczesnej śpiewności i zwinności grania.

Szymon Fortuna – klarnecista. W 2013 r. z oceną celującą ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach u prof. Andrzeja Janickiego oraz prof. Arkadiusza Adamskiego. Umiejętności w zakresie gry na klarnecie doskonalił w ramach licznych kursów mistrzowskich, m.in. u Guya Dangaina, Matthiasa Muellera, Karela Dohnala, Jiřego Hlavaca, Igora Františáka, Jeana-Marca Fessarda. Jako solista oraz muzyk orkiestrowy występował z wieloma zespołami, m.in. Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Śląską, Filharmonią Gorzowską, Filharmonią Dolnośląską, Orkiestrą Kameralną miasta Tychy AUKSO, Filharmonią Rybnicką, Orchestra Nova, Sinfonietta Cracovia, Filharmonią Sudecką, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Laureat i finalista licznych konkursów, w tym: Międzynarodowego Konkursu Klarnetowego w Czechach (2014), V Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego w Szczecinie (I miejsce w kategorii zespołów kameralnych, 2012), Międzynarodowego Konkursu ECA International Clarinet Competition w Madrycie (III miejsce, 2011). Występował z repertuarem solowym na Węgrzech. Obecnie związany jest z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu, w której pełni funkcję klarnecisty-solisty.

Jakub Czekierda – pianista. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Raubo. Laureat wielu konkursów międzynarodowych i krajowych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego „London Grand Prize Virtuoso” (I nagroda, 2016), International Music Competition in Berlin – „Rising Stars” (III miejsce, 2016), XXXIX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Virtuosi Per musica di Pianoforte” (II miejsce i nagroda specjalna prezydenta Czech, 2006). W 2015 r. koncertował na Słowacji, dając recital zorganizowany przez Instytucję Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia”, złożony z dzieł G. Bacewicz, F. Chopina i J. Haydna. W roku 2013 występował w Wilnie z programem złożonym z dzieł F. Chopina i L. van Beethovena. W tym samym roku zagrał recital w Muzeum Fryderyka Chopina w ramach koncertu z serii „Młode Talenty”, składający się z utworów J. Haydna, F. Chopina i S. Prokofiewa. Występował także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej jako solista w koncertach z cyklu „Estrada Młodych Wirtuozów”. W 2013 r. brał udział w koncercie w Teatrze Muzycznym w Łodzi w ramach Adi Jazz Festival, prezentując w wersji solo Błękitną Rapsodię G. Gershwina, która następnie została umieszczona na festiwalowej płycie CD. Wraz z portugalskim skrzypkiem Nuno Soaresem nagrał płytę z muzyką kameralną K. Szymanowskiego, H. Wieniawskiego, G. Tartiniego i N. Paganiniego. W ramach promocji płyty i wydawnictwa Adi Art koncertował m.in. w Łęczycy, Łodzi, Filharmonii Zielonogórskiej oraz w Lizbonie i Bradze (2012).

  • niedziela, 12 marca 2017, godz. 17.30
    Maria Strzelczyk / skrzypce
    Joanna Zathey-Wójcińska / fortepian

Program:
Eugène Ysaÿe – Sonata nr 2 na skrzypce solo
cz. I Obsession: Prelude
cz. II Malinconia
cz. III Danse des Ombres: Sarabande
cz. IV Les Furies Johannes Brahms – Sonata Es-dur, op. 120 nr 2
cz. I Allegro amabile
cz. II Allegro appassioat
o
cz. III Andante con moto
George Gershwin, Jasha Heifetz – fragmenty opery Porgy and Bess
1. Summertime / A Woman Is A Sometime Thing
2. My Man’s Gone Now3. It Ain’t Necessarily So

czas koncertu: 45’

Sonata nr 2 Eugène’a Ysaÿe jest jedną z sześciu sonat na skrzypce solo tworzących cykl ukończony w 1924 roku. Każdą kompozycję Ysaÿe zadedykował innemu sławnemu skrzypkowi – Sonatę nr 2 zaadresował swojemu przyjacielowi Jacques’owi Thibaudowi, francuskiemu wirtuozowi współpracującemu z orkiestrą Édouarda Colonne’a. W Sonacie usłyszeć można tematy z preludium z Partity E-dur Jana Sebastiana Bacha oraz fragmenty liturgicznej sekwencji Dies irae. Bachowskie brzmienia oraz echa mszalnego utworu poddawane są wariacyjnym przekształceniom. Ostatnia część Sonaty to wirtuozowski, dynamiczny finał, który wymaga zastosowania techniki sul ponticello, czyli pociągania smyczkiem jak najbliżej podstawka. Natomiast Sonata nr 2 Es-dur Johannesa Brahmsa powstała w 1894 roku. Skomponowana została na klarnet i fortepian (dlatego też dzieło zadedykowane jest klarneciście Richardowi Mühlfeldowi). Brahms przygotował również jej transkrypcję na altówkę. Subtelność, śpiewność i wdzięk przeplatają się w Sonacie z siłą i delikatnym patosem kolejnych wątków melodycznych. Marcowy recital w Muzeum Pana Tadeusza zakończą fragmenty z Porgy and Bess George’a Gershwina, eklektycznego dzieła przez niektórych uznawanego za operę, przez innych – za operetkę bądź broadwayowski numer z uroczymi piosenkami. Być może to właśnie połączenie operowych recytatywów i motywów przewodnich z jazzową i bluesową stylistyką spowodowało, że wybrane melodie z Porgy and Bess do dziś cieszą się niesłychaną popularnością.

Maria Strzelczyk – skrzypaczka. Studentka studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu klasie prof. Marcina Baranowskiego i mgr Joanny Kreft. Zdobywczyni m.in. 2. nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Grand Prize Virtuoso” w Londynie (2015), 3. miejsca w VII Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku (2011), 3. nagrody w Międzynarodowym Konkursie im. P. Hindemitha w Berlinie (2008). Potrójna stypendystka Prezydenta Miasta Opola. W latach 2011-2015 uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie Młoda Polska Filharmonia.

Joanna Zathey-Wójcińska – pianistka. W czerwcu 2015 uzyskała tytuł doktora sztuki. Koncertowała w Austrii, Czechach, Francji, Holandii, Islandii, Niemczech, Szwajcarii, Słowacji oraz we Włoszech. Doskonaliła swoje umiejętności zarówno pianistyczne, jak i kameralne pod kierunkiem takich profesorów jak: W. Bärtschi, B. Canino, N. Goerner, P. Gulda, W. Obidowicz, M. Szwajger-Kułakowska, A. Tatarski, P. Amoyal, A. Czumaczenko, R. Kabara, H. Krebbers, R. Totenberg, W.-S. Yang. Jest laureatką wielu konkursów, w tym m.in.: Międzynarodowego Konkursu Muzyki Współczesnej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (I nagroda), Międzynarodowego Konkursu Fletowego im. Fridricha Kuhlaua w Uelzen (III nagroda), Narodowego Konkursu Wykonawczego w Riccione (I nagroda oraz nagroda specjalna Premio Mozart), Międzynarodowego Konkursu Muzycznego UFAM w Paryżu (I nagroda l’Unanimite). Wraz z uczniami i studentami rokrocznie bierze udział w licznych konkursach skrzypcowych, na których otrzymała kilkadziesiąt dyplomów uznania za wyróżniający się akompaniament. Zapraszana jest jako juror do udziału w przesłuchaniach ogólnopolskich duetów fortepianowych, fortepianu solowego (organizowanych m.in. przez CEA), a także innych konkursów fortepianowych. Wraz z flecistkami Ewą Murawską oraz Ashildur Haraldsdottir nagrała płytę Together in Music z muzyką polską i islandzką (wyd. Acte Préalable 2008).

  • niedziela, 12 lutego 2017, godz. 17.30
    Katarzyna Jakóbczyk / sopran
    Tomasz Kaczmarek / fortepian

Program:
Franciszek Maklakiewicz – Kocham Cię
Franciszek Maklakiewicz – Jakże możecie kwiaty
Franciszek Maklakiewicz – Życzenie
Franciszek Maklakiewicz – A jeśli chcesz zapomnieć
Piotr Czajkowski – Atczewo
Piotr Czajkowski – Zabyt tak skora
Antonín Dvořák – aria Armidy Za štíhlou gazelou z opery Armida
Bedřich Smetana – aria Mařenki Och jaký žal z opery Sprzedana narzeczona

czas koncertu: 30’

Katarzyna Jakóbczyk – sopranistka. Studentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej. Laureatka wielu konkursów wokalnych w Polsce, Słowacji i Czechach. Umiejętności doskonaliła m.in. u Grażyny Flicińskiej-Panfil, Andrzeja Ogórkiewicza, Katarzyny Suskiej-Zagórskiej. Stypendystka Prezydenta Miasta Częstochowa. Wykonuje m.in. partie Zuzanny z Wesela Figara, Despiny z Cosi fan tutte Mozarta, Marzenki ze Sprzedanej narzeczonej Smetany, Achillesa z Deidamii Haendla. Wykonuje również repertuar oratoryjny i pieśniarski.

  • niedziela, 8 stycznia 2017, godz. 17.30
    Kamil Labusga / fortepian

Program:
Joseph Haydn – Wariacje f-moll Hob. XVII: 6
Fryderyk Chopin – Scherzo cis-moll op. 39 nr 3
Fryderyk Chopin – Ballada F-dur op. 38
Franz Liszt – Sonata h-moll

czas koncertu: 60’

Kamil Labusga – pianista. Student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Alicji Palety-Bugaj. Koncertował w Czechach (Jesenik), Niemczech (Berlin) i USA (Roanoke, Waszyngton). W latach 2007, 2008, 2010 występował z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej. Podwójny stypendysta Prezydenta Miasta Opola. Zdobywca m.in. 2. miejsca w X Śląskim Konkursie Pianistycznym (2011), 2. miejsca w Międzynarodowym Podkarpackim Konkursie Chopinowskim (2010), 3. miejsca w Steinway Klavierspiel-Wettbewerb w Berlinie (2009).

 

  • niedziela, 11 grudnia 2016, godz. 17.30
    Iwona Sarwińska / flet
    Anna Markowicz / fortepian

Program:
Sigfrid Karg-Elert – Chaconne for flute solo
Franz Schubert – Sonata a-moll „Arpeggione”
cz. I Allegro moderato
cz. II Adagio
cz. III Allegretto
Robert Schumann – Papillons op. 2
Jacob Gade – Tango Fantasia for Flute and Piano

czas koncertu: 45’

Grudniowy koncert w Muzeum Pana Tadeusza będzie ekspresją zadziornej delikatności kryjącej się w połączeniu fletu i fortepianu. Recital otworzy Chaconne for flute solo niemieckiego kompozytora Sigfrida Karga-Elerta – utwór zawarty w zbiorze 30 kaprysów na flet, napisanych między 1915 a 1918 rokiem. Karg-Elert skomponował je dla Carla Bartuzata, flecisty, który podczas I wojny światowej nie miał pracy. Podczas recitalu zabrzmi także Sonata a-mollArpeggione” Franza Schuberta, ukończona w 1824 roku w Wiedniu. Wykonane zostaną również Papillons op. 2 Roberta Schumanna z roku 1831. Francuskie słowo papillons oznacza ‘motyle’, a kompozycja Schumanna przypomina tak właściwie zbiór bardzo krótkich miniatur fortepianowych. Koncert zamknie Tango Fantasia for Flute and Piano Duńczyka Jacoba Gade’a.

Iwona Sarwińska – flecistka. Studentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Jerzego Mrozika (flet). Naukę rozpoczęła w wieku 8 lat w OSM I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku u Małgorzaty Dubrowińskiej-Egielman. Brała udział w lekcjach mistrzowskich m.in. u Petera Lukasa Grafa, Larsa Asbjornsena, Pierre’a-Yves’a Artauda, Dejana Gavrića, Łukasza Długosza, Cezarego Traczewskiego, Elżbiety Woleńskiej. Stypendystka Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Młoda Polska” oraz Otwartej Filharmonii Agrafki Muzycznej w Elblągu. Pracuje w Orkiestrze Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu. Jest laureatką wielu konkursów w kategorii solowej i kameralnej.

Anna Markowicz – pianistka. Studentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dr Elżbiety Zawadzkiej (fortepian) i prof. dr hab. Heleny Furmanowicz-Kurzyńskiej (kameralistyka fortepianowa). W latach 2015-2016 studiowała także w uczelniach zagranicznych: Hochschule für Musik und Theater w Monachium u prof. Sylvii Hewig-Tröscher oraz Conservatorio superior de música Joaquín Rodrigo w Walencji u prof. Belen Martin i prof. Belen Sánchez. Umiejętności pianistyczne rozwijała podczas wielu kursów muzycznych i lekcji mistrzowskich u takich profesorów jak: Włodzimierz Obidowicz, Krystyna Borucińska, Mariusz Sielski, Paweł Zawadzki, Muriel Chemin, Irene Armoniene, Christiane Karajev czy Roxana Gheorghiu. Współpracowała z wieloma zespołami jako pianistka, ale także jako klawesynistka, otrzymując nagrodę dla najlepszej klawesynistki na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych „Wokół Haendla” w Krakowie (2009). W trakcie studiów zagrała szereg koncertów w duecie fortepianowym z Małgorzatą Krzyżanowską, z którą zdobyła również wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie im. Juliusza Zarębskiego w Łomiankach (2015), a jej ostatnia współpraca z altowiolistką Weroniką Skowrońską przyniosła III nagrodę na XIV Międzynarodowym Konkursie „Premio Citta’ di Padovia” (2016). Występowała na wielu scenach w Polsce i za granicą (Niemcy, Hiszpania, Włochy, Litwa, Ukraina), wykonując szeroki repertuar zarówno solistyczny, jak i kameralny.

  • niedziela, 13 listopada 2016, godz. 17.30
    Jacek Piechota / gitara

Program:
Antonio José – Sonata
cz. I Allegro moderato
cz. II Minueto
cz. III Pavana triste. Lento
cz. IV Final. Allegro con brio
Mauro Giuliani – Grande Ouverture
Agustín Barrios-Mangoré – Choro da Saudade
Joaquin Rodrigo – Invocacion y danza

czas koncertu: 45’

Jacek Piechota – gitarzysta. Student studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Piotra Zaleskiego i dr. Łukasza Kuropaczewskiego. Wcześniej kształcił się w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie dr. Waldemara Gromolaka. Warsztat doskonalił m.in. u Judicaëla Perrota, Marca Tamaya, Thomasa Müllera-Peringa, Marcina Dylli, Any Vidovic, Duo Melis.

  • niedziela, 9 października 2016, godz. 17.30
    Jakub Dubik / wiolonczela
    Wojciech Kopczak / fortepian

Program:
Antonín Dvořák, Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104
cz. I Allegro
cz. II Adagio ma non troppo
cz. III Allegro moderato

czas koncertu: 40’

Jakub Dubik – wiolonczelista. Student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Tomasza Strahla. Koncertował m.in. w Weill Recital Hall w Carnegie Hall w Nowym Jorku, w Chamber Music Hall w Filharmonii Berlińskiej, w Brahms Saal w Musikverein w Wiedniu. Zdobywca 11 pierwszych, 3 drugich, 3 trzecich nagród w konkursach międzynarodowych i ogólnopolskich, laureat m.in. międzynarodowego konkursu Irvine Young Concert Artists w Nowym Jorku i Międzynarodowej Trybuny Młodych Wykonawców w Lublanie. Nominowany do nagrody Formaty Kultury, stypendysta Prezydenta Miasta Opola, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Fundacji ProCello. Dzięki uprzejmości firmy Noble Instruments gra na wiolonczeli wykonanej przez Johanna Augustina Wagnera.

Na zdjęciu: Iwona Sarwińska
Fot. Marta Gierucka