#muzealniaki. Szkolenie dla kadr instytucji kultury. Przedszkolaki

Program III spotkania


6 listopada
(piątek)

Dzieci przedszkolne w instytucjach kultury. Działania. Komunikacja

10.00 | Powitanie uczestników

Magdalena Musiał, Muzeum Pana Tadeusza

10.15 | Panel dyskusyjny z udziałem ekspertek
Jak budować skuteczne komunikaty marketingowe o ofercie kulturalnej skierowane do nauczycieli przedszkolnych?

Prowadząca

Anna Tuderek ‒ życie zawodowe konsekwentnie wiąże z kulturą, komunikacją i budowaniem relacji. W 2018 roku zrealizowała przedsięwzięcie stypendialne z budżetu MKiDN, w ramach którego przyglądała się dobrym praktykom w zakresie komunikowania się z rodzinami, w tym opiekunami dzieci najmłodszych. W latach 2012-2014 koordynowała działania komunikacyjne, wizerunkowe i marketingowe poprzedzające inaugurację działalności Filharmonii w Szczecinie w nowej siedzibie. Od 2010 roku prowadzi szkolenia. Jest absolwentką Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku politologia z filozofią, ukończyła także studia podyplomowe na kierunkach: media i komunikowanie (Uniwersytet Szczeciński) oraz menedżer kultury (Uniwersytet Wrocławski).


Ekspertki

Justyna Chojnacka – historyczka sztuki, która od kilku lat zdobywa doświadczenie w zakresie propagowania i promocji kultury, współpracując z ważniejszymi instytucjami kulturalnymi miasta Wrocławia. Obecnie pracuje w Dziale Promocji i Komunikacji w Muzeum Narodowym we Wrocławiu.

Karolina Gregorczyk-Rożkowicz – absolwentka studiów filologicznych na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (kierunek menadżer kultury) oraz absolwentka studiów podyplomowych „Reżyseria dla dzieci i młodzieży” w PWST w Krakowie, filii we Wrocławiu, założycielka studenckiego Teatru C112 (scenarzysta, reżyser, menadżer); koordynatorka projektów, od 2019 roku specjalistka ds. marketingu w Teatrze Lalki i Aktora "Kubuś" w Kielcach.

Katarzyna Kabat – kierownik Działu Promocji MBP we Wrocławiu, Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, Studiów Podyplomowych Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży PWST w Krakowie oraz Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu; specjalista ds. public relations, od 2008 r. związana z Miejską Biblioteką Publiczną we Wrocławiu, autorka, koordynatorka i realizatorka wielu projektów, m. in. „STEP BY STEP. Architektura dźwięku”, MODNA KSIĄŻKA Jeans&Audiobook realizowanego w ramach inauguracji – Wrocław Światową Stolicą Książki UNESCO; czy EDU MEN//TUTTING w ramach Festiwalu Musica Electronica Nova / NFM 2017; otrzymała Nagrodę Prezydenta Wrocławia (2010 i 2020) i Srebrny Krzyż Zasługi nadany przez Prezydenta RP (2017).

11.30 | dyskusja
12.00 | przerwa
12.30 | Panel dyskusyjny z udziałem ekspertek
Dzieci przedszkolne w instytucjach kultury w epoce zagrożenia epidemicznego. Jak sobie radzimy?

Ekspertki

Ilona Bujalska – dyrektorka Gminnego Centrum Biblioteczno-Kulturalnego w Starych Bogaczowicach, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego (ukończyła kierunek Stosunki Międzynarodowe oraz Studia Podyplomowe w zakresie komunikowania i kreowania wizerunku publicznego. Tytuł Specjalisty ds. Public Relations i Projektowania Komunikacji zdobyła w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Pracowała w Biurze Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, a następnie we wrocławskich agencjach reklamowych jako Specjalista ds. media relations i social media. Przez 4 lata byłą dyrektorką biur poselskich regionu powiatów wałbrzyskiego, dzierżoniowskiego i świdnickiego. Prywatnie mama 2-letniej Hani, miłośniczka rowerowych i pieszych wypraw górskich.

Anna Czerwińska – kierowniczka sekcji edukacji rodzinnej i szkolnej w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, twórczyni programu dla najmłodszych dzieci w wieku 0-10 lat realizowanego w Miejscu Edukacji Rodzinnej „U króla Maciusia” historyczka sztuki, edukatorka od kilkunastu lat związana z edukacją nieformalną. Projektuje materiały i narzędzia wspierające naukę przez doświadczenie i zabawę. Jej pierwsza wystawa dla dużych i małych dorosłych „W Polsce króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości” została nagrodzona i wyróżniona m.in. w konkursach Muzealne Wydarzenie Roku Sybilla 2019, Mazowieckie Wydarzenie Roku 2019 „Wierzba” i Europejska Nagroda Children in Museums Award EMA. Mama dwóch córek, z którymi wciąż na nowo odkrywa świat sztuki dla dziecka.

Monika Krysztofińska – muzealniczka, realizatorka projektów, edukatorka, kulturoznawczyni. Pracę w muzeum rozpoczęła we wrocławskim Pawilonie Czterech Kopuł. Dziś  działa dla Działu Edukacji Państwowego Muzeum Etnograficznego inicjując, projektując, koordynując i realizując wydarzenia edukacyjne. Ma doświadczenie pracy bezpośredniej z odbiorcami w każdym wieku i budowaniu przestrzeni dedykowanej młodszym odbiorcom. Realizowała przedsięwzięcia kulturalne i projekty w ramach Fundacji Płynne Muzeum, której jest pomysłodawczynią i założycielką. Obecnie jej uwaga skierowana jest na instytucjonalne praktyki troski o klimat. Zainteresowana wszystkim co robią i myślą ludzie.

Patrycja Matusiak – pedagog specjalny i nauczyciel wychowania przedszkolnego, od prawie 10 lat mieszka i pracuje w Norwegii. Obecnie w jednym z państwowych przedszkoli – Høvik barnehage – na terenie Bærum kommune, niedaleko Oslo. Odpowiedzialna m.in. za organizację pracy, tworzenie rocznych planów przedszkolnych oraz monitorowanie realizacji ramowego planu nauczania w starszej grupie wiekowej dzieci 3–6 lat.

13.45 | dyskusja
14.15 | zakończenie spotkania

Współpraca

Projekt #muzealniaki. Szkolenie dla kadr instytucji kultury. Przedszkolaki dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

logotyp MKiDN