#muzealniaki. Szkolenie dla kadr instytucji kultury. Przedszkolaki

Program II spotkania


30 października
(piątek)

Czas trwania: 2,5 h (dwa bloki po 75 min)
Narzędzie: platforma Remo.com

Jak w czasach zagrożenia epidemicznego stworzyć ofertę dla dzieci przedszkolnych z nauczycielem

Design thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów poprzez kreatywne działanie. W trakcie warsztatu poznacie Państwo tę metodę w praktyce, pod okiem specjalistki, Agnieszki Naplochy (z The Awwwesomes).
Warsztaty przeprowadzone zostaną w dwóch 75-minutowych blokach w trakcie których zidentyfikujemy główne problemy przy tworzeniu oferty dla przedszkoli w czasie pandemii, wygenerujemy pomysły na ich rozwiązanie, a także przetestujemy je w praktyce.


Program warsztatów

Część I (75 min)
10.00–11.15

  • Powitanie uczestników (5 minut)
  • Ice breaker – zapoznanie się (10 minut)
  • Zasady pracy i kreatywnej burzy mózgów (5 minut)
  • Zapoznanie się z narzędziami – platforma Remo (5 minut)
  • Wprowadzenie do Design Thinking + przykład (20 minut)
  • Design Thinking | Problem: Jakie wyzwania wiążą się z ze stworzeniem oferty dla dzieci? Jakie wyzwania wiążą się z wdrożeniem tej oferty w czasach pandemii? (20 minut)
  • praca w zespołach
  • kategoryzacja odpowiedzi
  • przedstawienie swoich wyników
  • Design Thinking | Burza mózgów: generowanie pomysłów / rozwiązań, które odpowiadają na postawione wyzwanie
  • praca w zespołach
  • przedstawienie swoich wyników
  • głosowanie

Przerwa
11.15–11.45


Część II (75 min)
11.45–13.00

  • Design Thinking | Prototypowanie: zastanawiamy się, jak wdrożyć wyłoniony pomysł (25 minut)
  • Praca w zespołach
  • Dyskusja z innymi zespołami
  • Design Thinking | „testujemy” wybrane rozwiązania (25 minut)
  • Przeprowadzamy testy między zespołami
  • Wnioski (10 minut)
  • Gdzie szukać materiałów na temat Design Thinking i warsztatów kreatywnych dla instytucji? (5 minut)
  • Podsumowanie – „co zapamiętasz z warsztatów”? (10 minut)

Ekspertka

Aga Naplocha

Aga Naplocha – projektantka UX i koderka, aktywnie wspierająca społeczności w branży IT. Współzałożycielka inicjatywy The Awwwesomes, w ramach której współprowadzi kursy z kodowania i projektowania UX oraz organizuje spotkania dla pracowników branży kreatywnej. Autorka publikacji „UX dla kultury”, zrealizowanej w ramach stypendium „Kultura w sieci". Współorganizatorka konferencji Element UX Talks oraz Elementarz UX. 

Obecnie prowadzi serię mailową „UX-owa zupa instant”, gdzie w zwartej i przystępnej formie przybliża czym jest UX i jak wygląda praca w tym obszarze. O kulisach swojej pracy opowiada m.in. na swoim profilu na Instagramie.


Współpraca

Projekt #muzealniaki. Szkolenie dla kadr instytucji kultury. Przedszkolaki dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

logotyp MKiDN